Leoparddrengens
Public Key

søndag den 10. januar 2010, kl. 21.54

Det bankede på døren

I formiddags. Det viste sig at være min underbo - som havde konstateret at der løb vand ned af hendes vægges, som kom oppefra mig.

Crap. Jeg havde sat en vask i gang, så min mistanke gik jo til den - og den oldgamle vaskemaskine. Jeg fik slukket for den og åbnet (det er sådan en der fyldes i oppefra). Og den var også fyldt til randen med vand. Jeg gætter på der er gået noget galt med den sensor der siger der er kommet nok vand i - eller hvordan sådan noget fungerer. Ihvertfald er den bare blevet ved med at tage vand ind, og det er så løbet over, og nedenunder.

Det var held i uheld at min underbo opdagede det forholdsvis hurtigt - hun var ellers på vej i biografen.

Jeg fik så travlt med at tømme maskinen for vand - jeg fandt ud af at en tom plastikpose var det bedst egnede til formålet. Men ikke før jeg havde fået lukket for den ballofix vandet skulle igennem til maskinen - jeg ville være helt sikker på der ikke kom mere. Desværre krævede det at jeg flyttede brusekabine, og fyldt med adrenalin gik jeg vist lidt for voldsomt til værks, for afløbet sprang fra, ligesom de nederste metalplader hoppede af.

Så alt i alt fik jeg begrænset skaden mest muligt, men står nu både uden vaskemaskine og bruser. Hvilket er ret meget noget lort. Men forhåbentlig kan brusekabinen reddes - vaskemaskinen tror jeg ikke rigtig jeg tør bruge igen, selv ikke hvis jeg skulle finde ud af hvad der var galt.

Men et par adrenalinfyldte timer, indtil min underbo var kommet hjem fra biograf, og jeg kunne høre hvor slemt det stod til. Hun er heldigvis særdeles flink, og tingene kunne være værre - men nu må man se når det tørrer hvor stor skaden er.

Herligt.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Øv øv og atter øv og typisk, når man tror, man skal slappe søndags-af. Håber, du får styr på det ;O)

Leoparddrengen sagde ...

Tja, med tiden kommer der vel :) - tak for gode ønsker!