Leoparddrengens
Public Key

onsdag den 23. september 2009, kl. 21.52

Blåbærvin

Jeg har denne sensommer virkelig fået en del mere smag for blåbær end tidligere - måske fordi jeg i det hele taget er mere på frugter end før, og så synes jeg også de har været meget billige i perioder.


Men jeg kom til at tænke på den anden dag, om der egentlig nogensinde er nogen der har prøvet at lave vin af dem? (Dumt spørgsmål, for selvfølgelig er der det - jeg tror ikke der er noget organisk, som der ikke er forsøgt at få alkohol ud af på et tidspunkt.)

Jeg kan ihvertfald forestille mig, at man kan få et ganske godt resultat ud af dem, for på mange måder minder de jo om druer i samg og konsistens, og den mørke skal med et lyst indre. Og så er de af naturen kernefri.

Så måske man skulle begynde at prøve at lave vin selv - ligesom min far gjorde da jeg var barn, og altid havde nogle balloner stående og bløbbe - vist som regel med tvivlsomme resultater, men han drak det da alligevel.

Det kunne være et interessant eksperiment.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

0 kommentarer: