Leoparddrengens
Public Key

mandag den 6. juli 2009, kl. 21.07

Kvindehår

På vej hjem fra indkøb, blev jeg antastet af et par somaliske(?) piger, ca 10 år, med tørklæder:

Du har langt hår!

Øh... ja?!

Hvordan har du fået det?

Ved ikke at få det klippet.

Hvordan det...?

Hvis man ikke klipper det, vokser det jo af sig selv...

Hvorfor har du langt hår?

Det har jeg næsten altid haft - jeg kan godt li' det sådan.

Havde du det også sådan i '80erne og '90erne - i gamle dage?

Jaeh... (overvejede at gå i detaljer med perioder jeg ikke havde haft, men blev afbrudt: )

Kan du slet ikke lade være med at få kvindehår?

Det er ikke kvindehår! Det er mandehår!

Nej, det er ej! Det er langt!

Det er mandehår også - det er kun det sidste århundrede man har fundet ud af mænd skulle have kort hår!

Og så sluttede den ellers der. Ved ikke rigtig om nogen af os er blevet klogere af samtalen. Men det var da en udveksling af information.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

2 kommentarer:

Mmmmmmm sagde ...

Griner - og så kan stå der og føle sig lettere forurettet pga et par 10 årige der tydeligvis ikke aner hvad de snakker om ;-)

Leoparddrengen sagde ...

Jeg vil sådan set ikke sige jeg følte mig forurettet. Men jeg er også vant til det; den her samtale var bare lidt længere og mere pudsig end normalt.

Men de var nu også ældre; som regel hører jeg det, når jeg f. eksempel afleverer den yngste i børnehaven: mænd kan ikke have langt hår får jeg så at vide.

Og det nytter ikke at gå ind i logiske argumenter,der siger at jeg er en mand, og jeg har langt hår, ergo kan mænd have langt hår. For det kan vi ikke!

(Engang må jeg skrive om da jeg i mine unge dage arbejdede som vikar i børnehave. Der fik jeg vist testet nogle grænser hos børn, men især forældre; og tildels de ansatte ;) )