Leoparddrengens
Public Key

søndag den 12. juli 2009, kl. 17.14

Hvad er sex?

Trofaste læsere af denne blog, vil vide at jeg er meget imod tanken om forbud mod prostitution. Om man så ønsker at kalde det et forbud mod køb eller salg kommer sådan set ud på et, det er de prostituerede forbuddet vil ramme.

Så jeg håber naturligvis ikke at Mette Frederiksen skal gå hen og få held med sit forehavende om at gøre Socialdemokraterne til et pro-forbudsparti. For det vil efter min mening få venstrefløjen til at fremstå - og være - et goldt, puritansk og realitetsforvrængende overformynderisk alternativ til vores små-korrupte regering. Og det er ikke hvad vi har brug for.

Hvad det lige er, der har fået så mange kræfter på venstrefløjen til at slå ind på den blindgyde, forstår jeg ikke rigtigt; andet end det virker som nogle af de samme blinde udløbere af kvindebevægelsen, som ikke har forstået noget, som før med Karen Jespersen, Louise Frevert og Ulla Dahlerup havnede i armene på Dansk Folkeparti, og nu er i det superformynderiske, overmoralske.

Jeg er ikke så skuffet over Mette Frederiksen, for hun har altid ageret på sine følelser, og fred være med det. Men hvad ellers fornuftige mennesker som Pernille Rosenkrantz-Theil og Villy Søvndal, for eksempel, vil på den galej forstår jeg ikke.

Men lad os sige, at et forbud af salg af sex skulle gå hen og blive en realitet. Så vil det jo kræve vi for en juridisk definition af hvad det er for ting der ikke må sælges - altså: hvad er sex.

For det er da så pludselig et svært spørgsmål, synes jeg. For en gammeldags massage skal vel stadig være tilladt, også selvom den giver nydelse?

Tantra-massage, siger udøverne jo selv i dag, hvor der ikke er tale om forbud, ikke må misforstås som værende sex, selvom der kan forekomme udløsninger - så hvad med det?

Men naturligvis kan vi ikke have udløsning som en afgørende definition, for så kan kvinder jo bare købe løs - og det går vel ikke, i ligestillingens navn?

Og vi kan vel heller ikke definere det som kontakt mellem kønsdele, for så er blowjobs og handjobs jo tilladte. Så kan vi sige, der slet ikke må ske kontakt med kønsdele; men hvad så med spanking af diverse former, hvor der måske slet ikke finder kropskontakt sted?

Min pointe er: vil et eventuelt forbud ike bare være totalt latterligt, fordi de eventuelt anklagede parter bare kan påstå der ikke er foregået noget som helst sexuelt - eftersom ingen af dem er interesserede i at loven skal håndhæves?

Hvilket vil bringe os tilbage til en situation, hvor politiet - hvis de ønsker at håndhæve loven - er nødt til at bruge undercover agenter, som i Hill Street Blues, eller andre amerikanske serier. En ting jeg ellers altid har syntes det var ganske fint vi var fri for i Danmark.

Sagt på en anden måde: det minder mig lidt om det der stod i busserne i gamle dage: Is, mad og drikke må ikke nydes i bussen. Hvilket jo straks fik mig til at tænke, som barn - ah, så må man godt spise her. Man skal bare huske at sige, at man sandelig ikke nyder det.

Jeg er ikke helt sikker på, hvorfor jeg går så meget op i det her spørgsmål. For eg er ikke selv sexkunde, og regner heller ikke med at blive det. Men jeg tror det er noget med, at jeg synes hele holdningen omkring det er et symptom på et sygt forsøg på formynderi, som jeg vil kæmpe fra sten til sten for ikke skal blive gængs tone i vort land.

På samme måde som jeg forsøger at gå imod fordomme og rascisme; for det udspringer af det samme hul i hovedet, selvom de mennesker der står bag selv føler de har ganske forskellige humanistiske udgangspunkter.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den vinkel havde jeg slet ikke tænkt på. Men du har selvfølgeligt ret. Et forbud er både tåbeligt, umuligt at håndhæve og uden, positiv, effekt. Effekt vil det nok have, men kun en forringelse af de prostitueredes arbejdsvilkår. Det strider simpelthen imod al fornuft, uanset hvor anstødeligt man måtte opfatte akten. Jeg kan ikke se det som andet end et udslag af en stokkonservativ seksualmoral.

Sådan noget gris kan vi ikke ha'- forbyd det!

De er altså ikke så kvikke på venstrefløjen.. ;)

Leoparddrengen sagde ...

Det er jo især det sidste der går mig på - idet jeg jo tradionelt definerer mig som hørende til venstrefløjen. Og så er det altså noget frustrerende.

(Det er jo så især ikke kvikt, da det faktisk lader til at størstedelen af den danske befolkning ifølge undersøgelser (heldigvis) mener at et forbud er dumt. Og så er det altså endnu mere hul i hovedet - tænk at forsøge at være populistisk, når det ikk' er noget folket vil ha'?)

lilleQ sagde ...

kan nu godt se det sjove i de der stramtandede golde nypuritanske damer (og mænd) gå i dybden med sexens magfoldige udtryksformer for at få at de klart kan få defineret hvad sex er, så de kan forbyde det.


Et sted frygter jeg de er så golde kynisikpuritanske, at de helt har mistet kropsforbindelsen og så de ikke kun vil forbyde sexen men også seksualiteten for alle mennesker.

Leoparddrengen sagde ...

@lilleQ

Man kan selvfølgelig håbe at de vil nedsætte en kommision, som skal definere hvad sex er, herunder hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert. For jeg er ganske sikker på en sådan kommision aldrig vil blive færdig med sit arbejde :)

lilleQ sagde ...

Det har du ret i.

Bare tænk på alle de ord som er seksuelt ladede sikke tavshed der ville blive i kommisionen, hvis de alle er nypuritanske, de ville ikke kunne få sig til at tage så "perverse" ord i deres mund.

Et virkeligt langsommeligt projekt...De burde begynde der, inden de råbte op om forbud af sex, el købesex.