Leoparddrengens
Public Key

fredag den 5. juni 2009, kl. 22.04

Blandt geder, flodsvin og elefanter

Så kom vi i Zoo idag - og på tide, det er nogle år siden vi har været der sidst - og der sker jo hele tiden noget derude.

Men vi kom (åbenbart) for sent af sted - først ved 3-tiden, fordi den yngste stadig skal sove midt på dagen; hvis han ikke får et par timer der, bliver han umulig at have med at gøre; altså endnu mere umulig end ellers...

Og Zoo lukker allerede kl 18. Men jeg havde da også på forhånd troet at sådan to-en-halv time ville være rigeligt. Men der havde jeg forregnet mig i forhold til børnezoo'en, hvor vi begav os hen til at begynde med (efter et besøg hos flamingoerne, som den yngste var meget vild efter at se - han er i en lyserød fase i øjeblikket.)

Og der fór de jo i alle retninger, ungerne; og der gik en del tid. Fint nok, men endte med at måtte hive afsted med dem, for ville også gerne se lidt eksotiske dyr.

Og så begyndte problemerne lidt; for hvor den yngste er i præcis den rette alder, og synes alle dyrene er fantastiske at se på, var den ældste stort set uinteresseret i samtlige; tilgengæld var han meget mere på fordybelsen og ville gerne læse samtlige plancher. Hvilket gjorde det til en lang march med brok fra den ene og den anden kant "Jeg vil se elefanterne! Nu!" og "Typisk! Hvergang jeg finder noget bare en smule interessant, skal vi videre. Skod dag!"

Selv var jeg jo mest interesseret i leoparderne, af gode grunde, men fik ikke mere end et minuts tid sammen med dem. De var ellers i øvrigt stort set de eneste af kattene med gang i den, de legede lidt slåskamp med hinanden.

Men vi nåede da rundt, og fik set det meste, men fordybelsen manglede lidt. Tror næsten jeg må tage en heldagstur med den ældste en dag, for det interesserede ham faktisk - han havde bare ikke tid til at komme i bund. Og måske ville han endda have gidet kigge på dyrene, efter athave læst om dem?

Nå, men var meget populær hos gederne - der var én der insisterede på at slikke begge mine hænder?!

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

2 kommentarer:

Annika sagde ...

Hvad er der med dig og de leoparder? ;-) Og tak for at du lige fik mig til at indse fordelen ved tvillinger, det kan godt knibe lidt fra tid til anden.

Leoparddrengen sagde ...

Jeg faldt jom bekendt i en gryde med en gensplejset, radioaktiv leopard som spæd, og har siden følt et udtalt slægtsskab med arten.

Angående tvillinger bliver ulemperne vel mindre og mindre, som de bliver ældre? Men forstår udmærket de første år må være megahårde. Og de kommer jo stadig ikke til at kunne arve hinandens tøj. Dyrt!