Leoparddrengens
Public Key

tirsdag den 28. april 2009, kl. 22.39

Genetisk programmering?

Jeg har ikke som sådan en type jeg går efter. Men der er en helt speciel kategori som jeg gang på gang opdager jeg er vildt fascineret af: det jeg tænker på som den jødiske prinsesse. Og med det mener jeg en kvindetype, som med sine ansigtstræk har meget arketypisk jødiske træk, arrangeret på en usædvanlig smuk måde; og som regel er hun godt klar over det, hvorfor hun også får et lidt aristokratisk skær.

Måske skyldes det, at jeg selv er delvis af jødisk afstamning - dog er det en del generationer siden, og er blevet blandet en del op. Men selvom der ikke er noget som helst religiøst i det, er det alligevel et sted en del af min identitet og historie - for eksempel var min farfar nødt til at flygte til Sverige under 2. verdenskrig.

Det er jo så også noget man bliver tvunget til at finde en måde at identificere sig i forhold til, når man vokser op med at land som Israel, som man på utroligt mange måder er imod; når dette land så samtidig prøver at tage patent på det at være jøde. Noget man bliver tvunget til at forholde sig til og tænke over - især fordi mit efternavn er meget jødisk.

Mine børns mor, min eks, er også af jødisk afstamning - hvilket må betegnes som tilfælde. Eller: er der noget i mine gener, der får mig til at falde for disse jødinder? En speciel programmering i forhold til bestemte feromoner, måske?

Jeg spekulerer på det, fordi jeg den anden dag kom lidt tæt på en af disse jødiske prinsesser. Og har ikke rigtigt kunnet få hende ud af hovedet siden. Er ikke rigtigt forelsket, lidt infatuated, måske. Nok også godt det samme, for andet ville være noget rod - på grund af diverse omstændigheder.

Men når nu der er sådan en forårsagtig infatuation er det om at nyde den! Men man kan jo godt undre sig alligevel.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

0 kommentarer: